loading...
☫گروه مقاومت در برابر شیطان☫
....::: به عشق حضرت هادی ، برای حضرت هادی ، فدای حضرت هادی :::....
https://rozup.ir/up/heiatii/Pictures/%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%20%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%20%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86%20(2).jpg

هدف ما مقاومت در برابر شیطان بزرگ یعنی آ مریکاست

https://rozup.ir/up/heiatii/Pictures/%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%20%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%20%D8%B4%DB%8C%D8%B7%D8%A7%D9%86-.jpg

خادم سایبری بازدید : 133 دوشنبه 30 دی 1392 نظرات (0)

حاج محمود کریمی شب ولادت پیامبر اکرم ص و امام صادق ع 1392

+ صحبت هایی پیرامون حوادث اخیر

 

http://up.ashuora.ir/up/karballa/Pictures/madehin/karimi/921028.jpg

دانلود در ادامه مطلب....

 

 

lafata بازدید : 119 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

بسم رب الامیرالمومنین

 

این جماعت کیستند؟ حاجیانی که از سفر حج بازمی گردند.
کدام سفر حج؟ حجه الوداع
این‌جا کجاست؟ آبگیری که خم نام دارد.
چرا توقف کرده اند؟ پیامبر خدا فرموده است.
برای چه؟ برای اجرای فرمان خدا
کدام فرمان؟ معرفی جانشین پیامبر
چرا جانشین؟ تا مسلمانان بعد از رسول اکرم حقیقت را بجویند و رستگار شوند.
و اگر جانشین نباشد؟ ایشان رسالت خویش را ناتمام گزارده است.
اگر رسالت ناتمام بماند؟ مردم به گمراهی می افتند.
پیامبر اکرم چه می گویند؟ بر فراز منبر حمد خدای متعال را به جای می آورند.
بعد از حمد؟ می فرمایند: آیا من سرپرست شما نیستم؟
مردم چه پاسخ می دهند؟ پاسخ می دهند: آری شما سرپرست ما هستید.
آنگاه چه؟ دست علی را بالا برده و او را امیرالمومنین می نامند و از همه می خواهند تا بعد از ایشان علی را سرپرست خویش قرار دهند.
آیا فقط علی ؟ نه فقط علی، علی و فرزندانش. از علی تا مهدی
آنگاه مردم چه کردند؟ همه با امیرالمومنین بیعت کردند..
بیعت یعنی چه؟ یعنی علی را به امامت پذیرفتند.
آنگاه؟ فرشته وحی نازل می شود.
چه می گوید؟ می گوید: ” خداوند فرموده است : امروز دین را برای شما کامل گردانیدم و امروز نعمت خود را بر ایشان تمام کردم و راضی شدم که اسلام دین ایشان باشد.

 

چه اتفاق افتاده است؟ نبی مکرم اسلام از دنیا رفته است.
امیرالمومنین چه می کند؟ به غسل و دفن پیامبر مشغول است.
مردم کجایند؟ همه به گرد خلیفه جدید.
یعنی پیامبر را رها کرده اند؟ آری آنان به دنبال پست و مقام هستند.
خلیفه کیست؟ او انتخاب شورای سقیفه است.
مگر پیامبر علی را خلیفه معرفی نکرد؟ آری مردم پیمان شکسته اند.
آنان که پیمان شکسته اند چه؟ سخت گمراه گشته اند.
پس اینک تکلیف چیست؟ تکلیف همان فرموده‌ی رسول اکرم در غدیر خم است، به در خانه علی بروید که تنها او و فرزندانش سرپرست شما هستند.

 

* متن دکلمه شماره ۲

 

اینک پیامبر
در بازگشت از سفر خانه خداست
پیغبر از رسالت خود شاد و سر بلند
مسرور از رسالت انجام گشته اش
دریای بیکرانه قلبش ز موج شوق
همواره در تلاطم و همواره در طپش
عشق خدا فکنده به جانش شراره ها
اعمال حج رسیده به پایان ولی افق
چشم انتظار حادثه ها در غدیر خم
بیدار مانده است…….
در پهنه غدیر.
در زیر شعله های فروزان آفتاب
انبوه حاجیان که فزون تر ز صد هزار
در پهنه وسیع غدیر ایستاده اند
یک کاروان رسته ز بند نفاق و کین
یک کاروان خسته در اینجا ستاده است.
خورشید هم شراره سوزان خویش را
ریزد به روی سینه تفتیده زمین
دشتی پر از محبت و احساس دوستی
دشتی پر از حرارت و ایمان
راهی به سوی عدل و سعادت گشوده است.
درگیر و دار این مشهد عظیم
در اوج این شکوه
از سوی آفریدگار جهان آفرین
از آسمان به گوش محمد (ص) ندا رسید
یا ایها الرسول، یا ایها الرسول
اسلام را چه خوب بیان کرده ای به خلق
اما هنوز رهبر ملت پس از رسول
تعیین نگشته است.
……..
اینک پیامبر
در بازگشت از سفر خانه خدا
مامور شد تا برساند به گوش خلق
والاترین و عمیق ترین نکته را ز دین
فرمان رسید که به مردم نشان دهد
لایق ترین و شجاع ترین فرد مسلمین.
پیغمبر از جهاز شتر منبری بساخت
در آن فضای باز
دست علی گرفت و به بالای سر رساند
تا هر که بود، رهبر آینده را شناخت.
آن رهبر که اوست مدار دین
آن کس که چشمه های فضیلت در او روان
آن کس که در زمین
در دوره زمان
شایسته تر از او، نبود مرد در جهان
دستان باغبان طبیعت ز شاخ علم
هرگز گلی به جلوه‌ی این گل نچیده است
دامان قرنهای فراوان و بی شمار
هرگز دُری به جلوه‌ی‌ این دُر نسفته است.
………..
اینک غدیر خاطره این شکوه را
اینک غدیر یاد چنان روز نیک را
دریاده و خاطره ها زنده می کند
اینک غدیر زندگی آن امام را
مانند درسهای گرانقدر و پرثمر
تکرار می کند…..

 

* متن دکلمه شماره ۳

 

غدیر گلبانگ عاشقانه و جاودانه هستی است. غدیر یک اتفاق ساده نیست، یک گزینش رحمانی است. آبشاری که از غدیر جریان یافت، نور را در همه گیتی پراکند. عشق را جانی تازه بخشید. حیات را طراوتی نو داد و محبت و دوستی را پدید آورد.
خورشیدی که در غدیر درخشید، آفتاب را شرمنده ساخت. شب را تاراند و سیاهی را به هزیمت واداشت. ماهتابی که شب غدیر را به روز اکمال دین پیوند زد، روشن‌ترین انگشت اشاره پروردگار بود که از زبان بر گزیده اش تلاوت شد.
تنها با ترازوی غدیر است که می توان ایمان را میزان کرد. مار حرارت، ویژه آن کس است که دل از غدیر و امیر برگیرد و دیده به تبرک بر آن برکه نساید و از آن دریا بهره ای بر نیاید.
و غدیر، یک کلمه نیست، یک برکه نیست، یک دریاست. غدیر یک اشاره است. کلمه رمزی است بین انسان و خدا.
در غدیر بود که تیرگی ها فراری شدند و نورانیت خود نمایی کرد. در غدیر بود که قیافه ایمان تماشایی شد. در غدیر بود که گل آفتابگردان حق به بار نشست و خورشید از زمین برخاست. در غدیر بود که دست های عشق بر تن ایمان رویید. در غدیر بود که آسمان، آفتاب زمین را دید. در غدیر بود که درخت هستی به کمال رسید. در غدیر بود که جمال، جاودانه شد. در غدیر بود که قدرت فزاینده فرزانگی تبسم کرد. در غدیر بود که قرابت انسان با خدا آشکار شد. در غدیر بود که نیلوفر عشق بر گرد محور زمین پیچید و در غدیر بود که جوانه جاودانه سر سبزی سرسبزی پر کشید.
وقتی که تاریخ غریب بود، غدیر همه همدلان را به قرب قرار گاه ازلی فراخواند. غدیر یک دعوت عام بود. سفره ای بود که خداوند با دستهای رسولش برای هدایت آدمی گسترد. غدیر، زیباترین و پرمعناترین میهمانی خدا –بشری بود بی گمان، اگر غدیر نمی بود آیینه غبار آلود بود. اما نسیم زندگی سازی که از آن برکه مبارک برخاست، همه آینه ها و آینده ها را زلال کرد. آب ها را تبرک بخشید، آسمان را رفعت داد و زمین را به “طور سینین” آراست.
سوگند به زیتون و تین، که اگر غدیر نبود، انسان یتیم می ماندو اگر برادر پیامبر در آن روز بلند تاریخ، به وصایت او برگزیده نمی شد، هیچ فردی را نمی یافتی که عدالت را تجسم بخشد و شمیم شگرف شور انگیزی را در جهان پدید آورد. اگر خورشید غدیر نمی بود، هیچ مصداقی برای صدای عدالت انسانی پیدا نمی شد.
مردی که در غدیر سرافراز، بر فراز دست نبی جای گرفت جهان را قرار بخشید، دلها را سامان داد، ایمان را متجلی ساخت، دین را متبلور کرد.
آری، علی، عشق ماست. تجلی پروردگار است.رحمت پدیدار است. نعمت آشکار است. معنای زندگی است. جاذبه آفرینش است. اگر او نمی بود؛ سر سبزی معنایی نمی یافت. سبد سیادت از صفا سرشار نمی شد. شانه شفا بر دل های بیمارما کشیده نمی شد. اگر او نمی بود، کلمه ها ناقص می شدندو جمله ها به کمال نمی رسیدند.
این واژه مبارک “علی” است که نوشته ها را استواری و زیبایی می بخشد اگر علی نمی بود و اگر پرتو غدیر بر پرده دلی نمی تابید. دارنده آن دل دیدگانی تیره می یافت. اکنون هم هرکه زمزم غدیر را زمزمه نکند، ماه نیست.و هر ماهی نیز که از تابش سرچشمه غدیر بی بهره باشد، چاه است: سرد و تیره و هول انگیز!
غدیر را یک حادثه ننامید. غدیر را ساده نخوانید. غدیر تجلی اراده پروردگار است.در غدیر، خداوند دستش را به سوی بشر دراز کرده است. در غدیر، قناری قنوت، برای دل انسان آواز خوانده است و قنات حیات، در غدیر، لایروبی شده است.
غدیر جشن ستاره ها و آسمان دل هاست. شادی فرشته ها و گریز شیطان هاست. اسپند و کندر و عود بیاورید. که ما سر شاریم از سر اخلاص و شور و شعور و بوسه می زنیم به جا پای نور…
(برگرفته از کتاب:جرعه‌ای از جام ولا نویسنده: جواد نعیمی به نقل از صفحات
۲۵-۲۸ )

 

* متن دکلمه شماره ۴

 

غدیر…
یعنی برادری و محبت…
یعنی سرسپردن به همه خوبیها…
غدیر …
یعنی جلوه عدالت و دین گرایی…
یعنی فرسایش ظلم و جاهلیت…
یعنی ستودن سپیده عالم
غدیر یعنی موج دریاها و زلال چشمه انسانیت.
غدیر یعنی هزار برگ زیبا در نهال سبز ولایت.
غدیر روزی است که
آفتاب تیغه نورانیش را بر ساحل دلها کشید.
و گل محبت شکفت.
غدیر یعنی قرآن،
غدیر یعنی آخرین پیام آخرین پیامبر (ص)
غدیر یعنی شکوفایی علم به دست امام باقر (ع)…
غدیر یعنی مذهب جعفری…
و کرسی درس آسمانی امام جعفر صادق (ع)
غدیر یعنی جلال خداوندی در امام هشتم (ع)
غدیر یعنی امامت در هفت سالگی جواد الائمه (ع)
غدیر یعنی جامعه کبیره امام هادی (ع)
غدیر یعنی روایت فاطمه اطهر (س)
نادیده گرفتن غدیر یعنی خروش خاموش محسن (ع) در پشت در…
و فداشدن به دست بی وفایان
نادیده گرفتن غدیر یعنی ریسمان بر گردن امیرالمؤمنین (ع)
نادیده گرفتن غدیر یعنی صبر امام مجتبی (ع)
نادیده گرفتن غدیر یعنی لب تشنه های کنارفرات،
نادیده گرفتن غدیر یعنی آفتاب بر نیزه
نادیده گرفتن غدیر یعنی ناله سوزان زین العابدین
نادیده گرفتن غدیر یعنی موسی بن جعفر (ع) و زندان بغداد؛
نادیده گرفتن غدیر یعنی خانه نشینی امام عسکری (ع)
غدیر یعنی عدالت
یعنی صلح
یعنی دین فراگیری اسلام
یعنی سرنگونی ظلم
یعنی انتظار
یعنی فرج
وغدیر یعنی مهدی (عج).
وبازهم غدیر؛
هرجابرویم باز هم غدیر؛
اگر دوستی است…
اگر بحث و گفتگوست…
اگر دین است…
و اگر عقل است…
همه از حضور غدیر است.
فراموش نکنیم:
غدیر فقط یک تاریخ نیست
وتنها به یک برکه در بیابان حجاز پایان نمی پذیرد.
غدیر فراخنای رسالت و شروع امامت است.
غدیر حلقه وصل زنجیره نبوت و امامت است…
و اگر غدیر نباشد اصول دین کامل نیست.
زندگی بدون غدیر حیات مجازی است.
آیا اینگونه نیست؟
آیا غدیر در وجود ما ذوب نشده است؟
آیا اینگونه نیاموخته ایم که غدیر اسلام ماست؟
آری، همینگونه آموخته ایم.
غدیر ما عقیده ماست و چرا که نباشد؟
امروز در هر جای جهان نام شیعه است واژه غدیر می درخشد.
هرجا گفتار از سفر حج آخرین پیامبر (ص) است، همه به دنبال پایان این سفرند.
کدام سفر؟
وکدام پایان؟
ندای عمومی صاحب نبوت را می گویم که
این آخرین حج من است…
هرکه می خواهد بیاید.
این وداع من با کعبه و مکه… و این حجة الوداع من است.
به راستی که این حج
آغاز زیبایی بود برای غدیر و فریاد ولایت…
برای لقب”امیرالمؤمنین”…
و تکمیل دین و فزونی نعمت.
هرچه بود در بازگشت این رفت و لحظه وداع حجة الوداع؛
ودر کویر غدیر که چند راهی مسلمانان بود؛
و هر قومی و ملتی به وطن خویش باز می گشت؛
کلام وحی همه را باز ایستادند.
در دل بیابان…
و زیر تازیانه های سوزناک خورشید؛
-اینها که وصف قیامت است-
گویا رستاخیز به پا شده…!؟
آری، این رستاخیز ولایت است.
این است قیامت رسول الله (ص) به فرمان الله!
و نه یک لحظه…
یا یک نیم روز یا روزی؛
دل صحرای غدیر روز دوم و سوم هم مهمانخانه ولایت بود.
سه روز و شب و صد و بیست هزار مسلمان؛
و صد و بیست هزار بیعت برای ولایت به امر نبوت؛
و صد و بیست هزار شنونده پیام غدیر.
صد و بیست هزار شاهد ماجرا…
رسول گرامی اسلام (ص) علی را بر سر دست بلند نموده؛
و حدیث غدیر را فریاد می زند:
من کنت مولاه فهذا علی مولاه،
اللهم وال من والاه و عاد من عاداه
وانصر من نصره واخذل من خذله.
هر که من مولای اویم این علی مولای اوست…
خداوندا، دوست بدار هر که او را دوست بدارد…
و دشمن بدار هرکه با او دشمنی کند…
و یاری کن هر که یاریش کند…
و خوار نما هرکه اورا خوار کند.
و نه صدو بیست هزار…
که اگر شنونده باشد،
هر سال در عید غدیر پیامبر (ص) فریاد می زند…
و نه در عید غدیر… که هر لحظه به لحظه ندا می کند؛
و پیام غدیر را اعلام می دارد.
پس آفرین به آنان که می شنوند…
و نه فقط می شنوند –که شنونده بسیار است-
می شنوندو می فهمند، و نه همین…
آنان که بعد از این همه…
می پذیرند.
غدیر همه اش دوست داشتنی است.
تمامش امید و روح افزایی است.
همه اش صفا و یکرنگی است، و همه جا را سبز و بهاری می کند.
حتی یادگار غدیر…
امیدمان را می گویم…!؟
آخرین پناه!
او که نزد هر کس و هر جا می رویم سخن از اوست.
حتی غیر مسلمانان!
همه از او می گویند…
و به دنبال وی رد جستجویند.
و چرا نباشند که
هر چه پیش تر روند و پیش رفته تر شوند از این زندگانی نا امید تر می شوند.
امروز بشر غیر دیروز اوست که به هر تازه ای افتخار می کرد
انسان امروز د رتنهایی به این فکر می افتد:
این زندگی تحرک بی روح است و آن که به هیچ منبع روحانی حاضر در زمان خود وابسته نباشد کارگر بدن خود یا دیگران است!
این فطرت بشری است.
از کودکان بپرسید
که آنها به نهادینه خدادادی شان نزدیکترند.
آدمی دریافته زمان و مکان بدون سفیر الهی نخواهد بود…
و هستی بدون او پای برجا نیست…
حتی برای لحظه ای!!
و چه زیبا کلامی است گفتاری از لبان پیامبر (ص):
“من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة”.
“هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد
به مرگ جاهلیت مرده است”!
و هم نور افشانی امام معصوم (ع) که فرمود:
“لو لا الحجة لساخت الارض باهلها”.
اگر حجت خداوند در روی زمین نباشد زمین اهل خود را فرو می برد.
پس در سرتاسر جهان سربرافراشته و با ضمیری استوار اعلام می کنیم:
امروزه در دنیا هیچ مکتبی به جز شیعه نمی تواند ادعا کند:
ما به سفیر الهی حاضر در زمان خود عقیده داریم.
عده ای می گویند: مهدی ما به آسمانها رفته و گروهی او را از دنیا رفته می پندارند که بار دیگر زنده خواهد شد؛
ودیگران بر این خیالند که سفیر الهی شان هنوز به دنیا نیامده است!!
ولی این تنها مکتب سربلند تشیع است که سر بلند نموده ندا می دهد:
مهدی ما امام زمان ماست.
مهدی شیعه حجت پروردگار در روی زمین و را بطه خلق با خالق است و خواهد بود تا قیام کند و قیامت به پا نماید.
شیعه می گوید:
مهدی ماست که پس از پدرش امام عسکری (ع) –که یازدهمین جانشین رسول (ص) است- علم خلیفة اللهی را به دست گرفت؛
و هم اکنون همانند دیگران در روی زمین زندگانی می کند؛
و به برکت قدمهای او تمام عوالم هستی –و نه تنها زمین ویا آنچه ما از هستی می دانیم- پابرجاست و ادامه حیات می دهد.
مهدی ماست که روزی سر از پرده غیبت بیرون خواهد آورد و آن که مکتبهای دیگر مهدیش می دانند از او پیروی خواهد نمود وپشت سر او نماز می گزارد.
در پر آشوب دنیای امروز به جرأت می توان گفت:
اگر مهدی شیعه –این یادگار غدیر- را برای هر بشری توصیف کنیم ناخود دانسته دلباخته و دلداده او و عقیده مند به وجودش می گردد؛
چراکه حقیقت همیشه نورانی است و فطرت سالم طالب نور است.

حال ای مهدی شیعه …
بلکه این مهدی خداوند؛
و ای مهدی پیامبر اسلام (ص) و تمام پیامبران…
ای مهدی حیدر کرار امیرالمؤمنین؛
و ای مهدی مادر هستی زهرای مرضیه…
وقت آن نشده که سر از پرده غیبت بیرون آری و خود بگویی که کیستی؟
این مهدی حسن مجتبی و سید الشهداء؛
و این حجة بن الحسن…
به جان نیاکانت ائمه معصومین (ع) سوگند…
قلبمان گرفته و خود نمی دانیم چه فردایی در انتظار ماست.
ای مهدی بانوی صبر زینب کبری و رقیه حسین؛
و ای خونخواه آل پاک رسول (ع)…
ای تک سوار دشت حجاز، وای داغدیده و اندوه پیشه باغ فدک…
هنگام آن نشده که در کنار کعبه غریو “الا یا اهل العالم” سر دهی؟
چادر خاک آلود بانوی مدینه مادرت فاطمه (ع) را به یک دست و سند ریز ریز فدک را به دست دیگر، به عالمیان نشان دهی…؟
وحریم پیامبر (ص) را از وجود بتهای قریش پاک نمایی؟
آن زمان نرسیده که خشک نخلهای سوزان فدک را آبیاری نمایی…؟
تیغ جدت امیرالمؤمنین را تاب دهی…
وبا فریاد “یا لثارات الحسین” رو سوی دشت خونگرگ کربلای حسین (ع) نمایی؟
بیا…
بیا که غدیر درانتظار توست.
بیا که شیعه بلکه بشریت در انتظار توست.
بیا که پیامبر و فاطمه اش منتظر تواند.
ظهور کن که پدران معصوم تو انتظارت را می کشند.
قیام کن که خدایت نیز در انتظار توست.
و ما هم دعا می کنیم؛
خدا کند عید غدیری را با تو به جشن نشینیم…
ای یادگار غدیر!

 

برگرفته از کتاب:غدیر در روایت قلم نام نویسنده: محمد انصاری برگرفته از صفحات
۸-۱۶

 

* متن دکلمه شماره ۵

 

وقتی در دل شب به یاد علی می‌افتی، نیرو می‌گیری، به پرواز در می‌آیی و پا به پای فرشتگان مقرب، ملکوت اعلا را در می‌نوردی.
وقتی در گذر زندگی به زمین می‌خوری و تاب حرکت نداری، با یا علی گفتنی از جا بر می‌خیزی، نفس تازه می‌کنی و امیدوارتر از هر زمان به راه خود ادامه می‌دهی .
وقتی در زیر کوهواره ای از ناملایمات، افتان و خیزان علی را به کمک می‌خوانی، بی درنگ، سنگ زیرین آسیا می‌شوی، دیگر خم به ابرو نمی‌آوری و قدرت از دست رفته را باز می‌یابی.
وقتی در کارها درمانده می‌شوی و راه به جایی نمی‌بری، دست دعا به درگاه خدا بر می‌داری، با توسل به علی مشکلات را پشت سر می‌گذاری و شاداب چون گل شکوفا می‌شوی.
وقتی دست ارادت بر سینه می‌نهی و برای عرض سلام و ادب به ساحت مقدس علی رو به قبله می‌ایستی، درهای آسمان به رویت گشوده می‌شود و باران رحمت الهی درخت وجود پاییزی خشکیده از گناهت را طراوت می‌بخشد. سپس بهاری می‌شوی، یعنی جوانه می‌زنی و از نو گل می‌کنی.
وقتی ملول و دلتنگ از دست ابنای روز گار به آستان ملکوتی علی پناه می‌بری، آسوده خاطر می‌شوی، دوباره جان می‌گیری و در بهشت سبز کرامت مأوا می‌گزینی.
وقتی نام مبارک علی را بر زبان می‌رانی، بی اختیار اشک شوق از دو دیده فرو می‌باری، از غم و اندوه می‌رهی، آنگاه سر مست از جام ولایت در باغسار عشق و عرفان سیر می‌کنی و طربناک و با نشاط می‌آیی.
وقتی بر سجاده عبادت، خدا را به علی سوگند می‌دهی، حاجت روا می‌شوی، به آرامش می‌رسی و لبخند رضایت و شادی بر لب می‌آوری.
وقتی حجابهای ظلماتی را سد راه عشق و معرفت می‌بینی و با یأس و نومیدی به کنجی می‌خزی، می‌توانی با نور محبت علی پرده های ظلمت را از هم بدری و در سپهر فضل و کمال بال و پر بگشایی.
این همه عشق و امید و نشاط و شکوه و گشایش و رحمت از آن روزی برای بشریت به ارمغان آمد که سبزترین پیام عرشی محمد (ص) به جهانیان ابلاغ شد و رسالت غدیر به انجام رسید و مهر فروزان ولایت از افق دین دمید و فروغش تا زوایای اندیشه ها و اعماق جانها راه یافت. برای همین است که وقتی به غدیر می‌اندیشی، احساس می‌کنی بر ساحل اقیانوسی از کرامت و ایثار ایستاده ای.
غدیر گل کردو ولایت پاگرفت و علی آن آفتاب بی زوال بر تارک تاریخ خوش درخشید و حجابهای ظلمانی را پاک درید و هستی را رونق و زیور بخشید.
غدیر گل کرد و دین به کمال رسید و علی آن مرد میدان عقیده و جهاد دروازه های عشق و ایثار را فراروی نسلها گشود و مشعل رشد و رستگاری را نیک برافروخت.
غدیر گل کرد و نسیم رحمت وزید و علی آن چشم و چراغ آفرینش خردها را بیدار، دلها را روشن و اندیشه ها را بارور کرد.
غدیر گل کرد و جمال اسلام جلوه گر آمد و علی آن ساقی کوثر تشنگان حقیقت را از زلال چشمه سار حکمت و عرفان پاک سیراب کرد.
غدیر گل کرد و ایمان از نو شکوفا شد و علی آن گرامی‌یار و برادر رسول مؤمنان را امیر آمد.
غدیر گل کرد و باغسار با صفای رسالت به بار نشست و وحی و حیات معقول دوام و قوام یافت.
غدیر گل کرد و علی وار زیستن را، علی وار به زندگی نگریستن را و علی وار در نماز گریستن را به آدمیان آموخت.
غدیر با علی گل کرد و شکوفا شد و به بار نشست.
- با بیدل وارسته ای که قرآن ناطق بود و آیینه تمام نمای پیمبر.
- با انسان کاملی که سالک وادی تسلیم و رضا بود و گنجینه‌ی فضیلت و تقوا.
- با پیشوایی که معلم اخلاق بود و دژ تسخیر ناپذیر ایمان.
- با شکوه بی مانندی که دلش جهان معانی بود و کلامش آب زندگانی.
- با بزرگمردی که در راه اسلام جانفشانی ها کرد و وجود مبارک خود را سپر بلای پیامبر نمود.
- با شیر دلی که بر ستمگران دنیادار بی درد می‌خروشید و صفوفشان را درهم می‌شکست.
- با کعبه آمالی که بسان پدری مهربان به حمایت از ستمدیدگان می‌پرداخت و جوانمردانه مستمندان را می‌نواخت.
- با فرمانروایی که چون پیامبرش با پرچم خویش در آوردگاه پیش می‌فرستاد، جبرئیل از راست و میکائیل از چپ همراهی اش می‌کردند و هرگز از پهنه نبرد باز نمی‌گشت تا خدای بزرگ به دست با کفایت وی پیروزی می‌آفرید.
غدیر گل کرد و تاریخ را آبرو داد و شهره آفاق شد.
در غدیر ولایت به نام علی رقم خورد، بلوغ انسانیت به نمایش در آمد و عدالت در عمل بروز و ظهور یافت.
در غدیر آفتاب بیداری طلوع کرد، گلزار دین شادابتر از همیشه رخ نمود و حقایق ایمان نیز جلوه گر شد.
غدیر در اصل میراث گرانبهای هستی است و تماشا گه التزام و تعهد و رسالت انسان.
غدیر رهگشاترین پیام قرآن است و والاترین آرمان انسانی اسلام.
غدیر دقیق ترین معیار سنجش ارزشهاست و ارزنده ترین نعمت ماندگار الهی برای آدمیان.
غدیر با شکوهترین یوم الله است و حیاتی ترین روز تاریخ.
غدیر جاودانه ترین ندای آسمانی وحی است و تابناکترین سنت حضرت ختمی‌مرتبت.
غدیر خاستگاه خلافت راستین است و هنگامه تبلور معنویت.
غدیر روز تعیین سرنوشت حیاتی اسلام است و رمز حماسه سرخ تشیع.
غدیر شعر بلند رهایی است و شعار هدفدار آزادی.
غدیر گل کرد و زندگی را معنا بخشید و بر سر زبانها افتاد.
با گل کردن غدیر، این والاترین پدیده اجتماعی و دینی، خط مشی تکامل انسان و جامعه در اسلام شکل گرفت و حق وصایت بر همگان آشکار شد و این افتخار بزرگ و جاودان به امر خدا و به دست نبی نصیب علی آمد.
غدیر با علی گل کرد و مگر براستی کسی جز علی را می‌توان شایسته چنین مقامی‌شامخ دانست؟ شخصیتی بی نظیر و ممتاز که فکر و اندیشه بشر هنوز هم از درک ارزشهای وجودی شگفت انگیز وی ناتوان است.
در فضیلت این بزرگمرد تاریخ همین بس که نه تنها خدای تعالی آیاتی را در شأنش فرو می‌فرستد، بلکه پیامبر بزرگوار اسلام نیز آن حضرت را وصی و وارث و خلیفه و برادر خود و مولا و رهبر و پدر امت می‌خواند و نیکبختی و رستگاری انسان را در پیروی از او و فرزندان گرانقدرش که ستارگان پر فروغ هدایتند، می‌داند.
مجموعه صفات گرانقدری که در وجود ملکوتی علی بن ابی طالب (ع) فراهم آمده است، بر نبوغ فکری شگرف و عظمت روحی حیرت انگیزش دلالت دارد و از آن روست که همگان به چشم ارادت در او می‌نگرند و از او به بزرگی یاد می‌کنند.
چه عزتی غرور انگیزتر از این که امیری سحرگهان اشکبار به درگاه خدا آید و زبان به دعا و نیایش و ثنا گشاید.
چه فضیلتی پسندیده تر از این که دادفرمایی دل جز به حق و عدالت نسپارد و جان عزیز نیز بر سر آن بگذارد.
چه شرفی خوشایندتر از این که جوانمردی دنیا را به گرفتن پر کاهی از دهان موری نستاند، بل سه طلاقه اش گرداند.
چه کرامتی ارزنده تر از این که مولایی سر بر خاک اخلاص و بندگی ساید و مسجود فرشتگان قدسی آید.
چه افتخاری بالاتر از این که فرزانه ای در کعبه آفتابی شود و سرانجام در محراب عبادت ارغوانی گل کند.
شگفتا که این نشانه های بی مانند را جز در امام علی (ع) آن غدیری مرد نامتناهی نمی‌توان جست، همو که خلاصه کائنات است و گزیده موجودات؛ و در پرتو ولایت اوست که زندگی صبغه ای الهی به خود می‌گیرد، طراوتی روح پرور می‌یابد، پاک سعادت آفرین می‌شود و همای رحمت سایه افکن می‌آید.

 

متن دکلمه شماره ۶

 

هیچ اندیشیده‌اید:
اگر پروردگار رحمان…

 

نعمت هدایت بشری را با صبر، ایثار و لطف نبوی درهم نمی‌آمیخت و در کف با کفایت شریفترین و برترین برگزیده خویش «‌محمد‌ صلی الله علیه و آله‌»نمی‌نهاد….

 

فرجامی مبارک چون «غدیر» نداشت!

 

اگر خدای لطیف از سر لطف؛

 

هدایت نبوی را در برکه غدیر به زیور ولایت علوی نمی‌آراست…

 

اگر…

 

سفیر برگزیده‌ی او بت‌ها را نمی‌شکست و دیو جهل و ظلمت را از صحنه‌ی زندگی آدمیان دور نمی‌ساخت و جانشین صبور و مظلومش را مشعلدار راه حیات آدمیان قرار نمی‌داد…

 

اگر…

 

آئین پر ارج «‌محمدی‌صلی الله علیه و آله‌» را به نور روشن‌گر علم، عصمت و شجاعت حیدری منوّر نمی‌ساخت؛

 

اگر…

 

نهال نو پای دین احمدی و فرائض انسان‌ساز سَرمدی را از زلال غدیر آبیاری نمی‌کرد.

 

اگر…

 

به اکمال دین و اتمام نعمت‌های خدادادیش در وادی «غدیر» اراده نمی‌فرمود.

 

اگر…

 

پنج نور درخشنده (‌محمدصلی الله علیه و آله، علی علیه السلام، فاطمه علیها السلام، حسن و حسین علیهما السلام‌‌) را سبب آفرینش قرار نمی‌داد و وظیفه‌ی پیروی از ایشان و فرزندان پاک نهاد این قدیسان را در غدیر بر دوش انسانها نمی‌نهاد.

 

نه فقط آفرینش

 

سببی بر وجود نداشت

 

نه فقط توبه آدم‌

 

محملی بر پذیرش نداشت

 

نه فقط خورشید

 

بهانه‌ای بر گردش نداشت

 

نه فقط افلاک را

 

دلیلی بر پایداری نبود[۱]
که انسان؛

 

سرگشته و حیران

 

چونان ستوران

 

راه از چاه باز نمی‌شناخت

 

زنده بودن معنی نداشت

 

تلاش را مفهومی نبود
و هم اینک؛

 

در گرفتاری‌ها و مشکلات خویش

 

چه پناهی داشت؟

 

به کجا روی می‌آورد؟

 

به که متوسل می‌شد؟

 

از که حاجت می‌خواست؟
و برتر از همه

 

چگونه راه سعادت و کمال خویش را طی می‌نمود.

 

چگونه از صف دوزخیان خارج می‌شد،

 

و به کدام رهنمود به خیل بهشتیان می‌پیوست.

 

پس نه تنها در، گاه عبادت

 

نه فقط در سجده و سجده‌گاه

 

نه فقط چند لحظه و هر از گاهی
که مدام در همه حال…

 

باید خدای را بر نعمت تشیّع سپاس گفت.

 

و بر حاملان پیام غدیر درود و رحمت نثار کرد.

 

و مغفرت و علو درجه برایشان در خواست نمود.

 

و بر نشر و گسترش اهدافشان از خدا توفیق خواست.

 

و بر این خطابِ؛

 

خطابه‌گوی غدیر، رحمت عالمیان، سبب تعظیم و کُرنش فرشتگان و مورد تکریم کَوْن و مکان که فرمود:
«پیام غدیر را پدران به فرزندان
و نسل‌ها به نسل‌ها برسانند. . .»

<div style="font-size: 11px; padding-top: 0px; padding-bottom: 0px; font-family: Tahoma; lin

خادم سایبری بازدید : 120 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

ابو جعفر محمد بن علی بن الحسین بن بابویه قمی فقیه (رض) گفت: پدرم (رض)

 

 گفت : عبدالله بن حسین المؤدب برای ما، از احمد بن علی اصفها نی،

 

 از محمد بن اسلم طوسی نقل نمود 

 

و گفت : ابو رجاء از نافع از ابن عمر برای ما حدیث کرد : که ابن عمرگفت:

 

 از رسول خدا (صلی الله علیه و آله ) راجع به امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب

 

 (علیه السلام ) سؤال کردیم،

 


 

حضرت ناراحت شد و فرمود:

 

عده ای در مورد علی (علیه السلام) گفتگو و کنجکاوی می کنند، آنها از این کارشان

 

 چه قصد ومنظوری دارند؟ جایگاه او نزد خدا، همانند جایگاه من پیش پروردگار است.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام ) را دوست داشته باشد، مرا دوست داشته و هر

 

 کس مرا دوست داشته باشد، خدا از او راضی می شود و هر کس خدا از او راضی

 

 باشد، بهشت پاداش اوست.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد، از دنیا خارج نمی شود،

 

 تا اینکه ازحوض کوثر بنوشد و از درخت طوبی بخورد و جای خود را در بهشت ببیند.

 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام ) را دوست داشته باشد، نماز و روزه او مورد قبول

 

 است ودعایش مستجاب می گردد.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد، ملائکه برای او طلب

 

 آمرزش و مغفرت می کنند و درب های هشتگانه بهشت بر روی او گشوده می شود،

 

 تا از هر دری که می خواهد، بدون حساب وارد شود.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام ) را دوست داشته باشد، خداوند در قیامت، نامۀ

 

 اعمالش را به دست راست او خواهد داد و حسابرسی از او، مثل حسابرسی از

 

 پیامبران است.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام ) را دوست داشته باشد، خداوند سکرات و

 

 سختی مرگ را بر او آسان می کند و قبرش را برای او، باغی از باغ های بهشت قرار می دهد.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام ) را دوست داشته باشد، خداوند به تعداد هر رگی که در بدن اوست، حورالعین به او می بخشد و شفاعتش در مورد هشتاد نفر از

 

 اقوام و نزدیکانش پذیرفته می شود و به تعداد هر مویی که در بدنش روییده، حوریه و

 

 شهری در بهشت برای او خواهد بود.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام ) را دوست داشته باشد، خداوند فرشته مرگ را

 

 هنگام جان دادن، به صورتی نزد او می فرستد که به نزد پیامبران می فرستد و

 

 ترس نکیر و منکر را از او برمی دارد و چهره اش را سفید و نورانی می گر داند و او را

 

 با حمزه سیدالشهداء(علیه السلام) محشور می فرماید.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام ) را دوست داشته باشد، خداوند حکمت را در دل

 

 او ثابت قرار می دهد و زبانش را به درستی و راستی گویا می کند و از لغزش و خطا

 

 محافظتش می فرماید و درهای رحمت خود را می گشاید.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام ) را دوست داشته باشد، در آسمان و زمین اسیرِ

 

 عشقِ او نامیده می شود.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام ) را دوست داشته باشد، فرشته ها از زیر عرش

 

 صدایش می کنند و می گویند : ای بنده خدا ! عملت را از نو شروع کن که خداوند

 

 تمام گناهان تو را بخشیده است.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد، در صحرای محشر،

 

 همانند ماه شب چهارده، نورانی وارد می شود.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام ) را دوست داشته باشد، تاجی بر سرش گذاشته

 

 و لباس هایعزت بر وی پوشانیده می شود.

 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد، همانند برق جهنده از پل

 

 صراط میگذرد.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام) را دوست داشته باشد، از آتش جهنم در امان

 

 خواهد بود و اجازه عبور از صراط به وی داده می شود و برای او حسابرسی نیست 

 

و دیوان عمل او باز نمی کنند و اعمال او را نم ی سنجند و به او می گویند که بدون

 

 حساب داخلبهشت شود.

 


 

بدانید! هر کس علی (علیه السلام ) را دوست داشته باشد، فرشتگان با او مصافحه

 

 می کنند وپیامبران(صلی الله علیه وآله ) او را زیارت می نمایند و خداوند متعال

 

 آرزوهایش را برآ ورده می سازد .

 


 

هر کس خاندان محمد (صل الله علیه وآله) را دوست بدارد، از حسابرسی و سنجش

 

 اعمال و لغزش ازپلِ صراط، در امان خواهد بود.

 

..........................::: الـلــهم عـجــل لـولـیــک الـفــرج :::..........................

log
log
.....:::کپی مطالب بدون ذکر منبع شرعا حرام میباشد.:::.....
..:.:.:.:هرگونه کپی برداری از قالب شرعا وعرفا حرام وپیگرد قانونی دارد:.:.:..

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 301
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 26
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 63
  • بازدید امروز : 208
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,189
  • بازدید ماه : 3,933
  • بازدید سال : 33,286
  • بازدید کلی : 218,210